De plaats van parkeren in de customer journey

Het effect van mobiliteit op de leisure en retail

Het marketingbegrip ‘customer journey’ is populair. U hoort het woord mogelijk steeds vaker te pas en te onpas. Diverse sprekers en deelnemers, zoals bijvoorbeeld Goudappel Coffeng en Spark wijden zich aan dit begrip en hoe mobiliteit en parkeren zijn plaats hierin inneemt.

Touchpoints

Wanneer een customer journey wordt uitgetekend, dan bestaat deze uit Touchpoints. De punten waarop de consument kennismaakt en een ervaring opdoet met uw merk of product. Op het moment dat de consument onderweg is naar uw locatie, evenement, product of service dan heeft hij of zij de stappen ‘bewustzijn’ en ‘overweging’ al doorlopen. Een actie die op zich al beloont mag worden.

Customer Journey Header Parkeervak 2019

Het begin van de customer journey begint bij het moment dat de consument beseft behoefte te hebben aan het product, service of activiteit.

De reis naar de locatie inclusief het parkeren en mogelijk in de file staan, zijn de eerste fysieke Touchpoints waarmee de consument in aanraking komt.  Onder het mom “You never get a second chance to make a good first impression” worden deze Touchpoints steeds belangrijker en meer impact vol.

Parkeervak 2019

Inspiratie, ideeën en voorbeelden voor het verbeteren van deze eerste kennismaking komen tijdens Parkeervak volop aan bod. Het uitdagende programma bestaat uit vertegenwoordigers uit de parkeer-, mobiliteits- en retailbranche. Zo gaat Jesse Weltevreden dieper in op het onderwerp “Future Retail City Centre” en behandeld Guido Scheerder namens Goedappel Coffeng “De ontwikkeling parkeervraag centrumgebieden”.

De Customer Journey & Goudappel Coffeng
Guido Goudappel Coffeng Parkeervak 2019

“In mijn projecten leg ik graag de verbinding tussen economie en mobiliteit. Economische vitaliteit is afhankelijk van een goede bereikbaarheid ” aldus Guido Scheerder, adviseur Parkeren & Locatieontwikkeling bij Goudappel Coffeng. Simpel gezegd analyseert Guido de Touchpoints in de customer journey en elke mogelijke strubbeling die een consument in zijn reis tegen kan komen. Guido adviseert over de realisatie van aantrekkelijke centra en de rol van bereikbaarheid en parkeren daarin. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor een vlekkeloze customer journey naar en binnen je centrum, wat zijn passende parkeertarieven en wat zijn de effecten van het autoluw maken van een winkelstraat? Guido heeft onder meer geadviseerd over het verbeteren van de customer journey in Enschede, de parkeertarieven in Ede en de effecten van het autoluw maken van winkelstraten in Den Haag.  

Door middel van diverse vragen zoals “Gaat de parkeervraag bij winkelcentra afnemen, of juist toe?“ en “Welke centrumgebieden blijven veel bezoekers trekken en welke centra moeten alle zeilen bij zetten? “ zal Guido namens Goedappel Coffeng een inspirerende kennissessie geven met tips en tricks over hoe u uw touchpoints mogelijk kan verbeteren.